کشف سه سیاره شبیه به زمین

سیارات شبه زمین

تاربام: به تازگی سه سیاره شبیه به زمین در یک منظومه ستاره ای نزدیک به ما کشف شده است که میتواند میزبانی برای حیات باشد. این نوع حیات میتواند متفاوت از حیاتی که ما میشناسیم باشد.

به گزارش تاربام، این سه سیاره تاریک و سرد، تنها 39 سال نوری با ما فاصله دارند و در صورت فلکی دلو واقع شده اند. دمای این سیارات طوری است که آب می تواند به صورت مایع در آن در جریان باشد. اما با این حال می تواند میزبان یک نوع حیات متفاوت از حیات زمینی باشد.

در دو سیاره داخلی تر، یک دور چرخش به دور ستاره شان، تنها چند روز طول می کشد؛ اما اطلاعات درباره سیاره سوم بسیار ناقص است و یک سال آن بین 4 تا 72 روز تخمین زده شده است.

نام ستاره کشف شده  2MASS J23062928−0502285 می باشد که با اندازه ای تقریبا برابر با مشتری، حدود 3200 درجه سانتیگراد سرد تر از خورشید ما است. گفته شده است که چنین ستاره هایی، حدود 15 درصد از ستارگان راه شیری را تشکیل داده اند. این سه سیاره با یکی از تلسکوپ های رصدخانه لاسیلا در شیلی کشف شده اند.

دانشمندان همچنین برای یافت نشانه ای از حیات فرازمینی و خارج از منظومه شمسی در تلاش اند و این گونه سیارات را با دقت زیادی مورد بررسی قرار می دهند.

منابع: sciencenews