کپلر ناسا، بیشترین تعداد سیارات را کشف کرده است

تصویر سیاره ها

تاربام: کپلر ناسا اعلام کرد که بیشترین مجموعه از سیارات را تا کنون کشف کرده است. تلسکوپ فضایی کپلر ناسا تاکنون 1284 سیاره را کشف کرده است.

به گزارش تاربام، تجزیه و تحلیل ها در تلسکوپ فضایی کپلر نشان می دهد 4302 جسم فضایی را که احتمالا سیاره هستند را کشف کرده است. از این میان 1327 مورد نسبت به بقیه احتمال سیاره بودنشان بیشتر است؛ 1284 مورد به احتمال 99 درصد سیاره هستند؛ 984 مورد از طریق روش های دیگر سیاره بودنشان مورد تایید قرار گرفته است و 707 مورد هم احتمالا پدیده های نجومی دیگر هستند.

پائول هرتز (Paul Hertz) مدیر بخش اختر فیزیک در ناسا می گوید “این دانش و این یافته ها به ما در رسیدن به پاسخ این پرسش که آیا ما در جهان تنهاییمف بسیار کمک می کند”.

از بین این سیارات کشف شده، 550 مورد مانند زمین سیاره هایی سنگی هستند و 9 مورد از آنها نیز در فاصله قابل سکونت از سیاره شان قرار دارند، به طوری که آب می تواند به صورت مایع در آنها وجود داشته باشد.

این تحقیقات و یافته ها می تواند به ما در راه پیدا کردن سیاره های قابل سکونت و شبیه به زمین کمک فراوانی کند.

منابع: nasa