کشف نزدیک ترین سیاره شبه زمین!

تصویر ستاره قنطورس

تاربام: طبق یک مطالعه جدید، نزدیک ستاره به خورشید، دارای سیاره ای شبیه به زمین است که می تواند میزبان حیات باشد. این سیاره Proxima b نام دارد که هر 11 روز یک بار به دور ستاره مادر خود می چرخد.

به گزارش تاربام، ستاره شناسان در اطراف ستاره پروکسیما قنطورس که نزدیک ترین ستاره به خورشید است و فقط 4.2 سال نوری با ما فاصله دارد، سیاره ای کشف کردند که اندازه ای تقریبا برابر با زمین دارد و می تواند میزبانی مناسب برای حیات باشد. به گفته ستاره شناسان این سیاره در منطقه قابل سکونت ستاره خود قرار گرفته است و دما  در آن به اندازه ای است که آب می تواند به صورت مایع در آن حضور داشته باشد. این سیاره مانند زمین صخره ای و قدری کوچکتر از زمین است. نکته هیجان انگیز درباره این کشف این است که این سیاره ممکن است مکانی برای زندگی بعدی انسان ها باشد.

تصویر سیاره

تصویر هنری از سطح سیاره شبه زمین Proxima b

تصویر سیستم ستاره ای Proxima

مقایسه سیستم ستاره ای Proxima با خورشید و عطارد

ستاره پروکسیما قنطورس در صورت فلکی قنطورس قرار دارد و با چشم غیر مسلح هم دیده می شود و سیاره Proxima b در فاصله 7 میلیون کیلومتری از آن قرار دارد؛ یعنی تقریبا 5 درصد فاصله زمین تا خورشید. همچنین تخمین زده شده که جرم این سیاره حدود 1.3 برابر جرم زمین است.