اخبار، دانلود، زیست شناسی، ویدیو

دانشمندان سرزمین عجایب رنگارنگی زیر یخ های قطب جنوب کشف کردند + ویدیو

تصویر قطب جنوب

تاربام: دانشمندان استرالیایی با اتصال یک دوربین به یک خودروی کنترل از راه دور، آن را در نزدیکی ایستگاه تحقیقاتی کیسی (Casey) که در خلیج اوبراین در قطب جنوب مستقر است، به زیر یخ های قطب فرستادند. فیلم های گرفته شده توسط این ماشین جستجوگر، دنیایی عجیب و پنهان زیر یخ های قطب جنوب را به ما نشان می دهد.

به گزارش تاربام، گلن جانستون (Glenn Johnstone) زیست شناس استرالیایی فعال در قطب جنوب می گوید “هنگامی که شما به زیست بوم قطب جنوب فکر کنید، به یاد گونه هایی مثل پنگوئن، شیر دریایی و نهنگ ها می افتید. این تصاویر نشان می دهد که در قطب نیز زیستگاهی پویا، مولد و بسیار رنگارنگ می تواند وجود داشته باشد؛ زیستگاهی که طیف وسیعی از گونه ها مثل عنکبوت های دریایی، ستاره های دریایی، مرجان ها و … را شامل می شود”.

این زیست بوم زیبا و رنگارنگ در دمای منفی 1.5 درجع سانتی گراد و تحت پوشش لایه های یخی به ضخامت 1.5 متر به حیات خود ادامه می دهد. جانستون می گوید “گاهی اوقات حرکت کوه های یخی می تواند باعث از بین رفتن این زیست بوم ها شود؛ اما این لایه های یخی اغلب باعث شده تا یک محیط پایدار برای این تنوع زیستی فراهم شود”.

دانشمندان به تازگی شروع به کشف و درک تنوع های زیستی موجود در قطب جنوب کرده اند تا این اکوسیستم و تهدیدات علیه آن را بهتر بشناسند.

در لینک زیر می توانید ویدیو مربوط به این ویدیو را مشاهده و دانلود کنید:

مشاهده و دانلود ویدیو

منابع: sciencealert